MTÜ Nukufilmi Lastestuudio juhatuse otsuse 5. mai 2006.a.
Lisa nr. 2
Eesti noortel on raskusi haridussüsteemis omandatud teadmiste praktikas loovalt ning integreeritult kasutamisel, puuduvad oskused meeskonna töös osalemiseks, sest neil ei ole eelnevat kogemust ega vajadust. Samuti on koolides õpe liialt teooriakeskne ega paku ideede teostamiseks võimalusi. Idee on iga ettevõtmise aluseks ning praktikas katsetamine annab võimaluse kokku puutuda reaalsete probleemide ja situatsioonidega, realiseerimine annab ideedele ka tulemuse.
Animafilmi õppe üldine eesmärk on Eesti laste ja noorte loovuse arendamine. Animafilmi valmistades jõutakse läbi fantaasiamaailma konkreetsete tegudeni – oma nägemuste realiseerimiseni. Väljamõeldu vajab juhendajale, abistajatele ja ka tulevastele vaatajatele tutvustamist. Animatsiooni tehes on oluline nii fantaasiaküllane ja innovaatiline mõtlemine, loodud tegelastele insenertehnilise lahenduse otsimine ning ka oma väljamõeldu tutvustamine tulevastele vaatajatele. Kursus lähtub loova mõtlemise vajadustest kõigil elualadel.
Massimeedia ning interneti levikuga on hädavajalik tutvustada noortele võimalusi orienteerumaks tänapäeva meediumite struktuuris, taotlustes ning toodetud infohulkades.
Kursus koosneb 20% osas teoreetilisest õppimisest ning 80% ulatuses iseseisvast praktilisest tööst. Kursus toetub erinevatele õppevormidele ja -meetoditele: loeng, praktiline töö, rühmatöö, individuaalne töö, näitus, esilinastus, ekskursioonid jne.
Paljudes tänapäeva koolides, huvikeskustes ja kodudes on juba olemas kõik vajalikud tehnilised võimalused (kaamerad ning arvutid) lihtsa animafilmi valmistamiseks, kuid puuduvad teadmised ja oskused nende kasutamiseks. Kursustel animatsiooni põhitõdesid ning töövõtteid omandanud õpilane saab omandatud kogemusi iseseisvalt rakendades ja animafilmi vahendeid kasutades end loovalt väljendada.
Animafilmi õppe eesmärk on tutvustada osalejatele animatsioonil baseeruvaid tänapäevaseid multimeedia kasutusvõimalusi. Kursuse põhirõhk on oma lihtsatete animafilmiklippide valmistamisel, mille läbi saab osaleja praktilise kogemuse, kuidas klassikalise animatsiooni võtteid filmi- ja meediakunstis rakendatakse. Kursuse läbinu on suuteline lihtsama animatsioonfilmi iseseisvalt valmistama, tunneb vajaliku tehnika lihtsamaid kasutusvõtteid.
Kursuse sisuks on animatsiooni kasutamisvõimaluste tutvustamine vastavalt osaleja eale ja võimetele. Olulise osana kuulub koolitusse erinevate loominguliste tegevuste integreerimine: insener-tehniline konstruktiivsete lahenduste otsimine, kunstiline kujundamine ja disainimine, käsitöö, kirjandus (stsenaarse narratiivi koostamine), animeerimine, helindamine jne.
Animatsioon tuleneb sõnast “animus” – ld. k. hingestama ning seetõttu võib animatsioonfilmi kunsti pidada hingestamiskunstiks.
Animatsioonfilm on filmikunsti vanimaid alaliike, milles põimuvad erinevad kunstiliigid ja väljendusvahendid – kujutav kunst, muusika, draama, kirjandus, tants jne., mis ühtlasi võimaldab erinevate kunstiliikide tipptegijate vahelist koostööd. Tänu sellisele erinevaid kunstiliike sünteesivale omadusele on eesti animatsioonfilm olnud eesti loova mõtteviisi tipptasemel vahendajaks rahvusvahelisel areenil ning pälvinud erinevate asjatundjate poolt kõrge tunnustuse.
Tänapäeva infoühiskonnas on animatsioon lisaks traditsiooniliselt tuntud multifilmile kujunenud multimeedia üheks alustalaks, mille seaduspärasusi ning võtteid kasutades eksisteerivad kõikvõimalikud visuaalsed meediumid: arvutimängud, liikuvad logod-sünnipäeva kaardid, interneti kodulehed, mobiiltelefonide liikuvad sõnumid jne.
Animatsiooni järjest laienevad rakendamise võimalused (eeskätt animatsiooni sünteesivast olemusest tulenev mitmekülgse loova mõtteviisi rakendamine) ühiskondlikul tasandil pakuvad:
animatsioonfilmi olemus:
– (anima)filmide olemus, erinevate tehnikate ja spetsiifikate tutvustus
– erinevate eesti animafilmi stuudiote külastamine (Nukufilm, Eesti Joonisfilm, A-film)
idee/kirjandus:
– loo jutustamine, sündmuste loogiline järjestamine
– tegelastüüpide ”psühholoogiline analüüs”, emotsioonide eristamine ja esiletoomine
kunst ja käsitöö:
– tegelaskujude ja foonide kujundamine
– erinevad nukkude liigutamismehhanismid ja konstruktsioonid liikumine:
– tantsimine, jooksmine, jalutamine, hüppamine jne… – liikumise erinevad iseloomud
filmimine:
– dekoratsioonide ja nukkude või joonistuste paigutamine võtteplatsile
– võtteplatsi valgustamine, kaamera sättimine ja nukkude animeerimine
– filmiprotsessis osalemine
muusika:
– erinevate muusikategemisvõimalustega tutvumine
– taustahelid
esilinastuse külastus:
– Nukufilmi ja Joonisfilmi stuudiote poolt korraldavate esilinastuste külastus õppeperioodil
– oma esimeste valminud filmide demonstreerimine avalikkuse ees publikule
– Sissejuhatus filmimaailma. Erinevate kunstiliikide ja -väljendusvahendite põimumine
filmikunstis.
– Liikumisillusioon, silma reageerimiskiirus, kinole/filmikunstile eelnenud optilised võtted liikumisillusiooni saavutamiseks, optilised mänguasjad. Optilistesse mänguasjadesse (fenaskistoskoop, stroboskoop, mutaskoop) liikumise joonistamine ja liikumisillusiooni katsetamine.
– Erinevad filmiliigid, erinevad animatsiooniliigid. Illustreerivad näited. Mõisted: Mängu-, dokumentaal-, animafilm, joonis-, lamenukk-, ümarnuku- ja arvutianimatsioon.
– Filmitegemise etapid ja nende järjekord. Mõisted: kirjanduslik stsenaarium, pildistsenaarium, kujundus, tegelaskujud ja dekoratsioonid, võtte ettevalmistus, filmimine, helindamine, montaaž.
– Nukufilmi ja/või Eesti Joonisfilmi stuudio külastus. animafilmi tegemise etapid professionaalses stuudios.
– Kirjanduslik stsenaarium. Loo jutustamisoskus, sündmuste loogiline järjestamine. Mõisted: süžee, episood, stseen, kaader.
– Pildistsenaarium. Mõisted: üld-, kesk- ja lähiplaan, ärasõit, pealesõit, panoraam.
– Tegelaste kujundamine, spetsiifilised võtted tegelaste erinevuste esiletoomiseks (vana, noor, pikk, vilgas jne.).
– Tegelastüüpide psühholoogiline analüüs, emotsioonide eristamine ja esiletoomine (kuri, lõbus, kurb, kaval jne.)
– Dekoratsioonide ja taustapiltide olemus. Erinevad võtted foonide valmistamiseks.
– Kompositsioon, selle peamised reeglid. Teema, süžee ning väljendusvahendite ühtlus.
– Lamenukkfilmi tehnika spetsiifika, erisused ja võimalused. Lamenukkude kujundamine, liikumine ja liigutamine, nende liikumise iseloomude kujundamine erinevatele tegelastele.
– Joonisfilmi tehnika spetsiifikad, erisused ja võimalused. Joonisfilmi tegelaste kujundamine (3-mõõtmelisuse illusaiooni saavutamise võtted). Joonisanimatsioonis liikumise tõepärasuse saavutamise võtted: venitamine, kokku surumine, kaarega liikumised.
– Ümarnukkanimatsiooni tehnikad, võtted ja spetsiifikad. Plastiliinist nukkude, 3- dimensiooniliste objektide ja ümarnukkude animeerimine. Nukkude valmistamine.
– Kaamera, valgus ja valgustamine. Silma ja kaamera ehitus, valguse nägemine. Valguse lainepikkused ja värvid. Valguse omadused ja tähtsus. Valgus ja vari.
– Arvutiprogrammide tutvustus ning kasutamine ülesannete lahendamisel, oma filmide valmistamisel: Monkey Jam, Studio Pinnacle, Audacity, Artweaver jt.
– Pildirea monteerimine. Mõisted: staatika, kiirendus, aeglustus.
– Helindamine, teksti salvestamise spetsiifikad. Tausta jutustaja, dialoogid, taustahelid. Helindamine, teksti salvestamise spetsiifikad. Mõisted: monoloog, dialoog, taustahelid, taustamuusika.
– Ühisesilinastus
Kursuse tulemusena õppija
Kinnitanud MTÜ Nukufilmi Lastestuudio juhatus koosseisus:
Mait Laas
juhatuse esimees
Ruth-Helene Melioranski
juhatuse aseesimees
Arvo Nuut
juhatuse lihtliige
31. 05. 2006.a.
Tallinn
Animakool on loodud animatsiooni huvihariduse süvendatud omandamiseks.
MTÜ Nukufilmi Lastestuudio Animakoolil on 20-aastane animatsiooni õpetamise kogemus.
MTÜ Nukufilmi Lastestuudio
reg.kood: 80164402
Niine 11, Tallinn, 10410, Eesti
Pangakonto:
Swedbank EE442200221019555914
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |